Jouw cursisten willen hun communicatievaardigheden verbeteren. Moeiteloos moeilijke gesprekken kunnen
voeren. Als opleider kun jij ze daar alles over leren. Maar de theorie in de les meteen toepassen én
evalueren is best lastig.
Laat deelnemers hun gesprekken daarom op mij oefenen! Dan kun jij je bezighouden met de inhoud.
Als trainingsacteur ben ik geschoold in het spelen van een rol in leersituaties. En in feedback geven op het
gedrag, in of buiten mijn rol. Dat lukt me met geloofwaardig, ingeleefd, naturel en gevarieerd spel. Je kunt
mij inzetten daar waar het schuurt. Denk aan:
- Slechtnieuwsgesprek
- Omgaan met agressie
- Feedback geven
- Functioneringsgesprek
- Beoordelingsgesprek
Ik zorg dat jouw deelnemers zich op hun gemak voelen en durven te oefenen en ervaren. Want ervaren is leren.
Jij blijft de trainer, maar samen begeleiden we de cursisten in hun leerproces. Zo behaal je nóg betere
leerresultaten!
Waarom een trainingsacteur inhuren?
- Jouw training wordt inhoudelijk beter
- Deelnemers steken meer op
- De theorie en groep blijven jouw focus
- Een acteur denkt mee over leerdoelen en werkvormen
- Je biedt deelnemers een onvergetelijke leerervaring
Laten we een scène schoppen
Wat weet ík er nou van?
Voordat ik gediplomeerd WWLA-trainingsacteur was, speelde ik diverse rollen in het onderwijs. Van
biologie-docent tot adjunct-directeur. Hierdoor weet ik snel welke leervorm het beste bij jouw training
past. Ik heb veel voorlichtend theater gemaakt. Momenteel acteer ik onder meer tijdens trainingen van de
landelijke Politieacademie.
Enkele voorbeelden van mijn specialismen:
- Slechtnieuwsgesprekken
- Situationeel leidinggeven
- 4 G's van feedback
- Interactieve feedback
- Belbin
- STARR
- LSD
- Communicatieniveaus
- Roos van Leary
- Kernkwadranten
- ABCD agressie
- DISC
- RET
- SMART
- Thomas-Kilmann
- Kübler-Ross
Hoe werkt dat dan, zo’n trainingsacteur?
Overleg
Jij bepaalt de lesinhoud en context van de gespreksoefeningen. Maar ik denk vooraf graag met je mee.
We (video)bellen en bespreken de leerdoelen en het gewenste gedrag.
→
Actie
Tijd voor de levensechte leersituatie. Op jouw aanwijzingen speel ik de rol met je deelnemers. Zowel
in als uit de rol geef ik geschoolde feedback.
→
Evaluatie
Na de leersituatie hebben we nog even contact. Hoe vond je het gaan? Zijn de leerdoelen bereikt? Met
jouw feedback worden de praktijksimulaties en trainingen nog beter.
Laten we een scène schoppen